Vaak zijn een of twee gesprekken al voldoende om te weten, komt het goed met de relatie of is het beter om afscheid te nemen binnen de mediation op een manier die voor beiden goed is.

Caroline Brons, Bronsmediation

Mediation als oplossing bij problemen met (zieke) werknemers in het MKB

’Ik gun je veel personeel’’ zegt het al, MKB-ondernemers willen liefst geen gedoe. Zij willen zich kunnen concentreren op hun business, die zij vaak met hart en ziel zelf hebben opgebouwd. Als er dan strubbelingen zijn met bijvoorbeeld werknemers, is het wenselijk dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Tegenwoordig wordt een zieke werknemer, die thuis zit vanwege het werk, geadviseerd door de bedrijfsarts om zo snel mogelijk een mediationtraject in te gaan.

Arbeidsmediation en MKB. Vaak zijn een à twee gesprekken al voldoende om te weten te komen; komt het nog goed in de relatie? daarvoor is nodig, voldoende vertrouwen van beide kanten,  want wat is nodig om weer aan het werk te gaan om de kwestie weer vlot te trekken. Of is het toch beter om afscheid van elkaar te nemen. En deze mogelijkheden met elkaar zo snel mogelijk te verkennen en uit te onderhandelen om tot goede besluiten te komen.

Daarbij helpt een mediator om snel en effectief daarover te onderhandelen . Hij of zij komt met pragmatische oplossingen zodat iedereen weer verder kan. Door middel van Mediation, wat dat is een goed middel om in te zetten als er (sluimerende) conflicten zijn. Hoe eerder je problemen signaleert en ingrijpt hoe beter het is voor werkgever en werknemer in het MKB, wacht daarom niet te lang.

Wat kan een mediator voor een MKB-ondernemer betekenen?

  • Snel en effectief

  • Arbeidsmediation en MKB is veilig

  • Problemen komen op tafel.

  • Praktische oplossingen

  • Onpartijdig of meerpartijdig

MKB zijn de ondernemers die vaak op eigen kracht hun bedrijf zijn gestart met vallen en opstaan. Het zijn doeners die risico’s durven te nemen, harde werkers die met hart en ziel aan hun bedrijf werken.

Vaak verwachten zij dezelfde inzet en betrokkenheid van hun personeel en samenwerkingspartners.

Als er problemen zijn die relationeel van aard zijn met relaties, klanten, opdrachtgevers, leveranciers, zakenpartners en personeel is mediation een goed middel om in te zetten met minder procedures, sneller en goedkoper en effectief want gericht op behoud van de relatie.

Mediation is een beproefde methode is effectief met behoud van de relatie en vaak praktisch oplossing waar iedereen weer mee verder kan.

  • Mediation als middel voor een snelle oplossing

  • Betrouwbaar

  • Maatwerk met oog voor belangen en zorgen

Meer weten wat ik als mediator kan betekenen? Door middel van een vrijblijvende telefonische sparsessie als u tegen problemen aanloopt meer inzicht of mediation zal werken? Wacht niet te lang met het vinden van oplossingen als je er samen niet uitkomt, maar schakel tijdig een neutrale professional in. Bel 06-29608927 of mail naar info@bronsmediation en ik neem contact met u op.